Expedition Dogleg 120303-120304 - packlista

När jag planerade den här turen räknade jag med att det skulle vara snöfritt, med temperaturer ner mot -10° på natten och ca 5° på dagarna. Eventuell nederbörd som regn eller snö skulle enligt prognoserna inte förekomma men jag tycker att det alltid är bra att ha med sig ordentliga kläder i fall det skulle komma något. 
Några grejer i packningen visade sig vara överflödiga, och det är lärdomar jag tar med mig till nästa tur.
 
Kläder:
Fjällräven Vidda vandringsbyxor
Skjorta
Fleecetröja
Strumpor, 2 par liners + 2 par smartwool hiking crew medium
Kängor, Hanwag tatra GTX
2 par kalsonger
2 underställ(syntet från Craft)
Mössa & Buff
Handskar, 1 par tunna + 1 par tjocka
Regnställ
Förstärkningsjacka & byxor
 
Äta & Sova:
Sovsäck
Liggunderlag
Tält
Pressening/Tarp
Trangiakök & sprit
Termos(1 liter)
Vattenflaska(2x1 liter)
Besticklåda
4 portioner frystorkad mat
4 portioner varma koppen
Trailmix(naturgodis & choklad)
 
Till Frasse:
Regntäcke
Fleecetäcke
Halsband & sele
Hundmat
Bajspåsar
FIlt
 
Övrigt:
Yxa
Kniv(Mora 2000) & Tändstål
Tändstickor i vattentätt fodral
Terrängkarta 513 Båstad
Kartfodral(Sea to summit)
Kompass
Toapapper
Förstahjälpen-kit
Överlevnadskit
Handduk & Hygienartiklar
Fickpengar
Skräppåse
Journal & pennor
Kikare(kompakt)r
Tidning
Värmeljus
 
Teknik:
Kamera
Mobil
Ficklampa
#räventyr | |
Upp