Expedition Dogleg – del 1

Baserat på dagboksanteckningar.

120303 20:34
Ankom till Båstad med tåget och började gå vid halv 3 på eftermiddagen. Har under dagen mött 7 personer och gått förbi ett flertal hus längs med småvägar upp för åsen. Några har stannat och pratat och två tyckte det var lite märkligt att jag var ute själv såhär års, men jag tycker det har varit riktigt skönt.

Har nu gjort läger ca 2,5 km sydost om byn Hunnestorp.
Det har varit riktigt fin vandring genom blandskogar och genom odlingslandskap och genom ett antal betesmarker idag! Frasse har skött sig bra men blev vid ett tillfälle på eftermiddagen trött så då stannade vi till i en dunge så han fick sova en halvtimme, sen kunde han springa på igen.
När jag slog upp tältet la jag ut en filt till honom som han tacksamt la sig på och somnade direkt.

Nu är tältet på plats, elden tänd och vi båda har ätit mat. En fin kväll i skogen!

Imorgon måste jag nå Ängelholm innan 1230. Då går ett tåg som jag måste vara med för att hinna tillbaka till Malmö i tid för ett inbokat jobb på Malmö ridskola. Det kommer bli tight med tid och därför kommer jag få gå mycket på bilvägar söderut. Det kommer bli tungt och slita mycket på fötterna.

Boka aldrig in ett möte samma dag som du har planerat att komma hem från en tur!


#räventyr | |
Upp