Expedition Dogleg – del 3

120304 13:13
Nu sitter vi på tåget påväg mot Malmö igen!
Fötterna är lite ömma och benen är trötta efter en hård förmiddag på vägarna mot Ängelholm. Det blev en stressig förmiddag och jag fick hålla ett högt tempo för att hinna i tid till tåget. Började gå kvart i 7 och har bara stoppat 2 gånger á 20 minuter.

Innan jag kom ut på vägarna var jag tvungen att korsa en flod. För att komma över på andra sidan letade jag rätt på det bredaste och grundaste stället av floden, där är det säkrast att korsa.
Jag vadade över med Frasse i famnen och en vandringsstav i handen för att hjälpa till att hålla balansen. På ett ställe gick vattennivån över kängorna, så jag blev rätt blöt, men över kom jag utan att ramla i!
Stannade till ett kort stopp efter floden och tog lite fika och bytte strumpor.

Efter det fortsatte vandringen på landsvägar söderut. Frasse var jätteduktig och travade på bra hela dagen!

Lärdomar:
Överlag har det här varit en bra tur, även om jag var tvungen att skynda mig idag för att hinna till tåget, kom ihåg att inte boka in några möten sama dag som en planerad återkomst. Frasse har som sagt varit mycket duktig och väskan har överträffat alla förväntningar med tanke på hur mycket packning jag hade med mig! 

#räventyr | |
Upp