Planering av Expedition Dogleg 120303 - 120304

Den här turen var den första var jag hade med mig min vandringsdagbok, som jag har haft med mig vid varje äventyr sen dess. Jag försker skriva i den några gånger per dag, det är väldigt kul när jag vill titta tillbaka och minnas mina turer. Det är också kul att ha skrivit om lärdomar och erfarenheter, så kommer man garanterat ihåg dem.

Expedition Dogleg var inte bara tänkt som en trevlig helgtur utan även för att testa två saker - min hund, Frasse och min nya ryggsäck.

Frasse är en Parson russel terrier som jag köpte under våren 2011, han var då cirka 6 månader gammal. En helgtur tyckte jag var lagom för att se hur han klarade det att vandra lite längre och sova i tält.
Ryggsäcken som då var ny är en Fjällräven Kajka 85 liter med aluminiumram(nuförtiden tillverkas de med träram).

För att testa ryggsäcken packade jag den ordentligt och fick med mig hela 27,6 kg, inklusive tält och vätska(2 liter vatten).

Från Malmö ska jag ta tåget mot Båstad var turen börjar. Därifrån ska jag gå upp på Hallandsåsen, sova en natt och på söndagen ta tåget tillbaka till Malmö från Ängelholm.

 
#räventyr | |
Upp